Košík je prázdný. Pojďme to napravit!

Oáza dětského světa

Zcela zvláštním a osobitým prostorem v bytě je dětský pokoj. Je místem, které je malou oázou dětského světa uprostřed světa nás, dospělých, a s trochou nadsázky by se dalo říct, že je vlastně jedním menším „bytem v bytě“. Prostory dětského pokoje plní nejen funkci ložnice, která poskytuje možnost nerušeného a pohodlného spánku, ale i funkci místa určeného pro dětské hry, učení a práci, zájmovou činnost či přijímání dětských návštěv, a v neposlední řadě i místa pro uvolnění a zklidnění se třeba nad knihou. Dětský nábytek na Aldo, vám chceme představit v co nejrozmanitějších provedeních. Dětský nábytek francouzských výrobců, dětský nábytek z masivu německého výrobce a luxusní dětský nábytek z Dánska a Belgie.

Předškolní věk

Údobí předškolního věku, kdy se mění potřeby dítěte od narození, až po nástup do školy. V životě dítěte převažuje poznávání prostředí a předmětů, různé hry a pohybové aktivity. Zpočátku nezbytná dětská postýlka musí být později nahrazena vlastním lůžkem, které už je stejné jako u dospělých. V každém případě je však výhodnější, zejména ze zdravotního hlediska, možnost vybrat matraci odpovídající svými parametry věku a proporcím dítěte. Místem pro hry a zábavu je zpočátku hlavně zem, s věkem se však tato činnost přesouvá stále častěji k vlastnímu dětskému stolu. Vzhledem k měnící se výšce dětí je stolový a sedací nábytek nejvíce zatížen požadavkem na možnost změny rozměrů. Úložné prostory jsou využity částečně k uložení šatů a částečně pro uložení předmětů, především hraček. Výhodným řešením se jeví např. uložení hraček do pojízdného kontejneru. Ostatní prostory by měly mít dostupnost úměrnou výšce dítěte. 

 

 

 

Školní věk

Období školního věku, kdy narůstají potřeby spojené se studiem a se školní přípravou, formují se zájmy a záliby. Potřeby dítěte se různí podle věku. Školní práce je hlavní činností a ke hrám se přidávají různé koníčky a zájmy. Dětského stolu se využívá jako stolu pracovního a nároky kladené na velikost stolové plochy vzrůstají. Čas strávený doma nad školními pracemi představuje několik hodin denně a je třeba věnovat pozornost nejen dostatečné velikosti, ale i správnému osvětlení. Židle u stolu by měla odpovídat růstu dítěte a výšce stolové desky. Výhodným řešením je polohovatelná židle. Řada dětí věnuje část volného času hře na hudební nástroj, sportovním aktivitám apod. To vše je také spojeno s dalšími požadavky na úložný prostor, rozrůstá se knihovna, přibývá i školních pomůcek a samozřejmě oděvů a šatstva. Požadavek na lůžko zůstává nezměněn, přizpůsobit proporcím dítěte by se měla matrace.

 

    

Rostoucí dětský nábytek pro školáky nabízí německý výrobce

 

 

Dospívání

Období dospívání, kdy se potřeby dospívajícího začínají v plné míře překrývat s potřebami dospělého. Řada nábytkových a zařizovacích předmětů již má v pokoji své konečné místo. Lůžko, šatní skříně, prádelníky, menší prostor pro přijímání návštěv. Nároky na ostatní nábytek, především stolový, sedací a příp. speciální, se od předchozího období příliš nemění, pouze je zde požadavek na přizpůsobení rozměrů, vedoucí až k pořízení běžného „dospělého“ nábytku. 

 
   

Postel Space Up a postel Satty nabízí řešení studentského pokoje v malém interiéru (Francie)

 

Ve všech uvedených životních etapách dítěte je třeba mít při výběru nábytku na mysli nejen funkčnost, ale i estetické působení a v neposlední řadě zdravotní a hygienickou nezávadnost použitých materiálů. Zařízení dětského pokoje by také nemělo být výlučně záležitostí rodičů, dětem by měl být dán prostor a možnost spolupodílet se na utváření svého pokojíku, pochopitelně zejména ve školním věku. Dětské prostředí by mělo být příjemné, dostatečně světlé, barevně sladěné (spíše ve světlých odstínech) a v žádném případě by nemělo být uniformní a fádní. Naopak - musí mít inspirativní charakter, podněcovat k samostatnému jednání a činnosti a napomáhat při vytváření pozitivních vlastností a osobnosti dítěte. Doufáme, že jsme vás inspirovali širokým výběrem na nábytku Aldo!