Infolinka: +420 774 759 700 (po-ne 7:00 - 21:00)
0
0 Kč
Košík je prázdný. Pojďme to napravit!
Doprava zdarma

Buďme v kontaktu

Facebook Twitter Youtube Pinterest


Jak zdravě sedět u pracovního stolu

Problém zdravého sezení je obvykle spojován pouze s pobytem na pracovišti, respektive v kanceláři. Na skutečnost, že byste si na sezení měli dávat pozor i doma, a to nejen v domácí pracovně, se ale často zapomíná. Nemluvě pak o dětských židlích k psacímu stolu, na které se zapomíná snad nejvíce. Přitom při standardní pracovní době trávíte většinou málem stejnou část dne mimo jiné sezením v kavárně, při čekání v bance, ale samozřejmě doma u večeře, u televize, u večerní práce, u kávy s rodinou. Doma navíc máte více než kdykoli jinde možnost uvolnit se a udělat si „pohodlí“, aniž si možná uvědomujete, že pro vás pohodlný sed je z dlouhodobého hlediska nezdravý. Měli byste se tedy i v pohodlí domova hlídat, aby se dříve či později nedostavily potíže se zády, které odborný lékař sice odhalí, ale od nichž vám později pomůže jen pravidelné cvičení.

 

  

Návrhy zdravého řešení pracovního prostoru z kolekce Colorido (Německo)

 

Čelem vpřed

Na začátek snad stačí jen připomenout pár notoricky známých pravidel, jak sedět u pracovního stolu. Vy takto trávíte mnoho hodin v práci, ale často i doma u počítače, u šití, luštění křížovek, čtení, skládání prádla apod., vaše děti tak dělají domácí úkoly, brouzdají po internetu. Pracovní místo tvoří obvykle stůl a židle. Pokud je nepořizujete přímo najednou, vybírejte pak jednu vždy s ohledem na tu druhou - stůl a židle spolu musí „ladit“ a být jeden druhému přizpůsobeny. Ideální pracovní židle je v první řadě otočná a na kolečkách. Umožňuje vám v každém okamžiku postavit se, respektive posadit k problému čelem. To znamená, pokud se od pracovního stolu chcete poradit s někým, kdo sedí v křesle za vašimi zády, jednoduše se otočíte s celou židlí přímo na něj. Jiný příklad - potřebujete od překladu sáhnout pro slovník do blízké knihovny, otočíte se na židli a popojedete čelem k polici s knihami, kde pohodlně vytáhnete potřebný svazek. Jakákoli nepřirozená rotace těla (nohy pod stolem a trup vytočený směrem do strany) zdraví rozhodně neprospívá. Kancelářský nábytek na nábytek Aldo je širokého výběru, posuďte sami na následujících fotografiích, které vám nabízíme.

 

     

 

 

Zdravá židle

Pokud se jedná o samotnou pracovní židli, každá kvalitní a „zdravá“má v oblasti bederní páteře jakýsi klín - vyboulení, které odpovídá zakřivení bederní páteře. U židlí, kde tento „klín“ chybí, jemožné jej nahradit lehce nafouknutým balónkem, polštářkem,molitanovou podložkou apod. Opěrky u židle jsou dobré, pokud se chcete opřít například při hovoru nebo přemýšlení. Ale při samotném psaní, ať už na klávesnici nebo tužkou na papír, je potřeba zajet se židlí pod desku stolu, opěrky tedy nesmějí být příliš vysoké, aby vám v tom nebránily, zároveň ale ani příliš nízké, aby dovolily opírat lokty pohodlně. Ideální je, pokud má pracovní židle polohovací sedák i opěradlo. Každou židli, kterou si domů pořizujete,byste především měli dostatečně ozkoušet doslova na vlastní kůži ještě před tím, než si ji přivezete domů. Musí vám umožnit následující: sezení, při němž budete mít celá chodidla na zemi (může být i podložka, je-li židle příliš vysoká), stehna mírně sešikmená směrem dolů kolena níž než pánev, nohy lehce rozkročené, špičky mírně od sebe a část od kolen dolů by měla být kolmo k zemi. Co se týče opěradla, zdravá židle se bez něj neobejde a čím je vyšší, tím lépe, záda tak mají oporu po celé délce, v některých případech si můžete dokonce opřít hlavu. Stejná pravidla platí i pro stolování, hraní her atd., tedy pro jídelní židli. Neměla by být tvrdá, ale to lehce vyřeší polstrovaný sedák nebo polštářek pod hýžděmi.

 

Kancelářská židle Wau, příklad ergonomie a zdravého sezení

 

Buďte neposední

Poslední pravidlo, které je ale pravidlem číslo jedna, tím nejdůležitějším, zní: neseďte vkuse déle než 20 minut! Z dlouhého sezení, a to více u žen, které sedí se skříženýma nohama, se zkracují šlachy a vznikají křečové žíly... Někteří odborníci vám povolí i půl hodiny, ale to už je opravdu horní hranice. Opět to platí všude - v práci, doma, v kavárně. Všude, kde je možnost, se od stolu - ze židle - po 20 až 30 minutách pravidelně zvedněte a pokud si rovnou nezacvičíte (protažení, úklon, dřep apod.), zajděte si uvařit kávu, napít se vody, podívat se z okna, doplnit papír v tiskárně. Vaše záda se vámza to náležitě odmění. Nabídka kancelřáského nábytku na Aldu je velmi široká. Od nejmodernějších a cenově náročnějších pracovních sestav, až po kancelářský nábytek, který je za velmi příznivé ceny. Židle, které vidíte na fotografiích naleznete na našem e-shopu  v kategorii Pracovna a kancelář v podkaregorii kancelářské křesla.

 

Novinky do schránky
Posíláme pouze 2x měsíčně. Kdykoliv budete chtít, můžete se odhlásit.